12 sep 2014 – Zeven minuten

Prinses Kate, de vrouw van de Britse troonopvolger is voor de tweede keer in verwachting. Nee, ik begin geen royalty rubriek op deze plaats. Ik spreek wel mijn bewondering uit voor Nissan, die exact zeven minuten na de bekendmaking met een tweet kwam, waarin op een ludieke manier werd ingehaakt op het bericht. Lees er hier alles over.

De kunst van het inhaken is misschien vooral een aangelegenheid voor de afdeling marketing. Tijdens de grote voetbaltoernooien zie je vaak tientallen mooie en minder geslaagde inhakers. Toch moet je het inhaken niet alleen aan de marketeers overlaten. Ook in de woordvoering moet je zorgen dat je waar mogelijk inhaakt op actualiteit. Hoeft niet altijd grappig of visueel te zijn, maar het is wel goed als je actueel bent. Je spreekt immers met journalisten, en die volgen als geen ander de actualiteit. Af en toe eens een zinnetje er tussen als ‘ik zag net op jouw website…’ of ‘daar moest ik ook aan denken toen ik net op het ANP las dat…’

Leg verbanden, maak jouw onderwerp interessant door er voor een journalist een extra laag aan toe te voegen: de verbinding met wat er nog meer in de wereld gebeurt. Kies wel verstandig je momenten, en probeer niet de hele wereld aan elkaar te knopen. Probeer gewoon te denken als een journalist, en benader jouw eigen boodschap eens vanuit het nieuws. Erg leuk om te doen!

Reacties zijn gesloten.