11 mei 2018 – Outlaw

In het verleden was ik betrokken bij het Eurovisiesongfestival en als ik daar één ding heb geleerd is het wel dat iedere vorm van aandacht nuttig is. Dus negatieve aandacht, aandacht voor onzin en zelfs aandacht voor dingen die er – binnen de marges van het festival – wel toe doen. Als je maar in de kranten staat en als er maar over je gesproken wordt.

De Nederlandse inzending van dit jaar is Waylon en die heeft zo zijn eigen opvattingen hierover. Omdat De Telegraaf en het AD een kritische toon hadden over Waylon en zijn liedje, besloot de zanger die twee kranten volledig te boycotten. Zijn manager in Het Parool: “Dat is stoer. Dan neem je dus voor je carrière ook alle consequenties. Of het handig is? Dan ga je dus rekening houden met wat handig is, en dat willen we juist niet. Hoe het hier hoort, hoe je je op het podium hoort te gedragen. Dat interesseert ons niet. Je moet als artiest nooit concessies doen aan wie je bent.”

Interessante communicatiestrategie. Waylon wil dus kennelijk graag de outlaw zijn die hij in zijn liedje bezingt. Misschien levert ‘t nog een paar stemmen op, wanneer in andere landen bericht wordt over deze stoere outlaw die de media trotseert. Stemmen kosten doet het zeker niet, want de (Nederlandse) lezers van Telegraaf en AD mogen toch niet op Waylon stemmen.

We zullen zaterdag zien of dit plannetje werkt. Als het trouwens al een plan was, het kunnen ook nog gewoon de lange tenen van een overgevoelige narcist zijn.

Reacties zijn gesloten.