13 aug 2021 – Crisis

Niemand houdt van een crisis. Maar als er zich dan toch een aandient, wil je dat die zo snel mogelijk weer voorbij is en dat de reputatie van je organisatie geen enkele, of in ieder geval nagenoeg geen schade heeft opgelopen. Want niet het feit dat jou een crisis overkomt leidt tot die reputatieschade, het feit dat je niet omgaat met een crisis leidt tot schade.

Maar hoe zorg je er nou voor dat je een crisis met zo min mogelijk kleerscheuren overleeft? Het antwoord: een zorgvuldige voorbereiding. 75% van je crisismanagement doe je vóór er iets misgaat. Dus in de tijd dat alles vlekkeloos verloopt (in vaktermen: peace time) en er dus nog geen vuiltje aan de lucht is. Als er dan toch opeens een crisis uitbreekt, heb je door die zorgvuldige voorbereiding opeens veel tijd en ruimte om alle puntjes op de i te zetten.

In mijn nieuwe boek CRISIS laat ik zien dat een goede voorbereiding voorkomt dat je door de bomen het bos niet meer ziet, dat een crisis niet langer duurt dan strikt noodzakelijk en dat de reputatie van jouw organisatie geen onnodige schade lijdt.

Het boek biedt checklists en een handig stappenplan waarmee iedereen zich kan voorbereiden op een crisis. Dankzij de voorbeelden uit de praktijk zijn situaties herkenbaar en de oplossingen toepasbaar voor iedereen.

Het boek komt over anderhalve week uit, en je kan het nu al reserveren. Klik daarvoor op deze link of stuur mij gerust een e-mail voor meer informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.